loading...

فروشگاه محصولات غذایی بالسی

دستور پخت کتلت با سبزیجات خشک کتلت یکی از غذا های محبوب ایرانی است که می ‌توان آن را به سرعت آماده کرد. برای تهیه این غذا به موادی مانند سبزیجات معطر، ادویه، گوشت و سیب‌ زمینی نیاز دارید.

دستور پخت کتلت با سبزیجات خشک

کتلت یکی از غذا های محبوب ایرانی است که می ‌توان آن را به سرعت آماده کرد. برای تهیه این غذا به موادی مانند سبزیجات معطر، ادویه، گوشت و سیب‌ زمینی نیاز دارید. استفاده از سبزیجات خشک در کتلت، روشی عالی برای افزایش طعم و عطر آن است. البته، برای استفاده از سبزیجات خشک معطر در کتلت، باید به نکات خاصی توجه کنید. در این مقاله، چند راز برای طرز تهیه کتلت با سبزی خشک را با شما در میان خواهیم گذاشت. با ما همراه باشید تا راز های پخت یک کتلت بی ‌نظیر را کشف کنید.

 

سبزی خشک معطر برای تهیه کتلت

سبزیجات مورد استفاده در کتلت شامل رزماری، جعفری، نعناع و مرزه خشک شده هستند. رزماری به دلیل خاصیت افزایش اشتها، می تواند در غذا های شما مورد استفاده قرار گیرد. اگر کودک شما اشتهای کمی دارد، با افزودن کمی رزماری خشک می ‌توانید این مشکل را برطرف کنید. جعفری، مرزه و نعناع نیز علاوه بر طعم بی‌ نظیر، عطر فوق ‌العاده‌ ای به کتلت می ‌بخشند. اگر این سبزیجات را خودتان خشک کرده ‌اید، مراقب باشید که ساقه‌ های تیز آن ‌ها وارد کتلت نشود. همچنین، آن‌ ها را به‌ خوبی آسیاب کنید تا با مواد دیگر کاملاً مخلوط شوند.

 

نسبت و میزان مواد در تهیه کتلت

برای تهیه کتلت به مواد لازم برای یک وعده غذایی نیاز دارید که شامل سبزیجات خشک مانند گشنیز، گوشت چرخ کرده، پیاز، سیب ‌زمینی، ادویه و تخم ‌مرغ می‌ شود. یکی از نکات مهم در هنگام پخت، نسبت صحیح مواد است. نسبت گوشت به سیب ‌زمینی باید ۲ به ۱ باشد؛ یعنی اگر یک کیلوگرم گوشت چرخ کرده دارید، مقدار سیب ‌زمینی باید ۵۰۰ گرم باشد. گوشت اصلی ‌ترین ماده برای جلوگیری از وا رفتن کتلت است و بنابراین باید بیشتر از سیب ‌زمینی باشد.

برای از بین بردن بوی زهم گوشت به یک عدد پیاز نیاز دارید. بهتر است پیاز را رنده کنید یا به‌ صورت ریز خرد کنید. پیاز علاوه بر رفع بوی گوشت، طعم آن را نیز بهبود می ‌بخشد. برای یک کیلوگرم گوشت، یک عدد پیاز کافی است. نسبت ادویه و سبزیجات خشک نیز بسته به سلیقه شما قابل تنظیم است. اما دقت کنید که در افزودن این مواد زیاده‌ روی نکنید؛ چرا که ادویه زیاد می ‌تواند غذا را شور کند و سبزیجات بیش از حد نیز رنگ کتلت را تیره می‌ کنند.

 


برای خرید انواع سبزیجات بصورت فله و بسته بندی در سایت بالسی با شماره 09128939218 تماس بگیرید.


گوشت تازه؛ راز تهیه کتلت لذیذ

گوشت تازه، کلید طلایی پخت یک کتلت بی ‌نظیر است. به‌ طور معمول، گوشت کتلت ترکیبی از گوشت گوساله و گوسفند است، اما بر اساس ذائقه افراد، می ‌توان تنها از یکی از این دو نوع گوشت استفاده کرد. بهتر است از گوشت تازه برای تهیه کتلت استفاده کنید و تا حد امکان از گوشت‌ های فریزری پرهیز کنید. همچنین، می ‌توانید از گوشت مرغ یا بوقلمون نیز در کتلت استفاده کنید.

اگر گیاه‌ خوار هستید، نگران نباشید. برای تهیه کتلت گیاهی، علاوه بر ادویه و سبزی‌ های خشک مانند تره خشک، می ‌توانید از سویا استفاده کنید. با افزودن مقدار کمی کره، طعمی بی ‌نظیر به کتلت خود بدهید. برای استفاده از سویا، بهتر است ابتدا آن را به مدت نیم ساعت خیس کنید و سپس آب آن را به‌خوبی بگیرید. حالا سویا آماده است تا کتلت شما را لذیذ تر کند.

 

از قدرت جادویی ادویه‌ ها غافل نشوید

ادویه یکی از مهم ‌ترین عوامل در پخت هر غذای لذیذی است. برای تهیه کتلت نیز به برخی ادویه ‌ها نیاز دارید. به‌ طور کلی، علاوه بر سبزیجات خشک و گوشت، از ادویه‌ های زیر برای تهیه این غذا استفاده می ‌شود.

نمک و فلفل

زردچوبه

پودر سیر

ادویه ‌های ذکر شده، جزء ثابت در تهیه انواع غذا های ایرانی هستند؛ از کتلت و کوکو تا آش رشته با سبزیجات خشک. توصیه می ‌شود تمامی ادویه‌ ها را به ترکیب مواد غذایی اضافه کنید. مقدار استفاده از آن‌ ها نیز به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد.

 

مواد لازم برای تهیه کتلت با سبزیجات

برای تهیه یک کتلت لذیذ و خوشمزه می توانید از مواد زیر استفاده کنید.

سیب زمینی پخته شده: 3 عدد

سیب زمینی خام کوچک: 1 عدد

گوشت چرخ کرده: 200 گرم

پیاز رنده شده: 1 عدد

سیر رنده شده: یک حبه یا نصف قاشق پودر سیر

تخم مرغ: 2 عدد

نمک و فلفل و زردچوبه: نصف قاشق چای خوری

پودر سوخاری: 2 قاشق غذاخوری

سبزی خشک شامل رزماری، جعفری، نعناع و مرزه

 

روش تهیه کتلت

برای آماده‌ سازی کتلت، سیب ‌زمینی پخته را له یا رنده کنید و همچنین سیب ‌زمینی خام را نیز رنده کنید. پیاز را هم رنده کرده و آب آن را فشار دهید. سپس تمام مواد را با هم مخلوط کنید و به‌خوبی آمیخته‌ کنید. آن را نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه‌ ها با هم ترکیب شوند، سپس آن را در تابه حاوی روغن داغ کنید و به هر شکل دلخواهی که می‌پسندید شکل دهید و سرخ کنید. این کتلت گزینه مناسبی برای افطار است.

 

استفاده از آرد سوخاری برای پفکی شدن کتلت

آرد سوخاری یک انتخاب برای افزودن به غذاست که بسته به سلیقه می ‌توانید استفاده کنید. این ماده به غذا کمک می‌ کند تا ترد و پفکی شود و همچنین باعث می ‌شود کتلت‌ ها یا کوکو های سبزی با سبزی خشک، چسبندگی بهتری داشته باشند. بنابراین، اگر در حال طبخ کتلت یا کوکو سبزی باشید، با اضافه کردن آرد سوخاری می‌ توانید غذایی با بافت تردتر و خوشمزه تر بپزید.

 

سبزیجات خشک بهترین گزینه برای تهیه خوشمزه‌ ترین کتلت دنیا

برای طبخ کتلت، رعایت چند نکته ساده می ‌تواند غذا را خوشمزه ‌تر کند. استفاده از سبزی‌ های خشک، از جمله نعناع، مرزه، رزماری و گشنیز، یکی از این راه ‌هاست که به کتلت عطر و طعم بی‌ نظیری می‌ بخشد. به‌ علاوه، گوشت تازه و ادویه‌ های ساده مانند نمک، فلفل و زردچوبه از جمله مواد اصلی کتلت محسوب می ‌شوند. همچنین، اضافه کردن پیاز رنده شده به غذا، بهبود بوی گوشت و افزایش طعم آن را به دنبال دارد.

Jamshidi بازدید : 7 شنبه 09 تیر 1403 زمان : 11:21 نظرات (0)
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 37
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 64
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 150
  • بازدید ماه : 150
  • بازدید سال : 1,721
  • بازدید کلی : 2,869